Sitouta verkkokaupan asiakas laadukkailla tuotekuvilla

Verkkokaupan menestyksen kannalta yksi tärkeimpiä asioita on hyvät tuotekuvaukset, sekä laadukkaat tuotekuvat. Rikkaat sisällöt ja laadukkaat tuotekuvat ovat tärkeässä roolissa kun verkkokaupalle rakennetaan uskollisia asiakkaita ja hyvää konversiota. Tuotekuvissa näkee vielä usein parantamisen varaa, sisällöstä puhumattakaan. Etenkin itse ottamat kuvat voivat olla sotkuisia, tausta on mitä sattuu, valaistus puutteellinen, sommittelu pielessä tms. Usein tuotekuvissa päästään jo parempaan lopputulokseen kun tuotekuvan taustat häivytetään ja lisätään varjostuksia.

Tuotekuvien käsittelyyn on toki paljon erilaisia työkaluja ja palveluita, joilla kuvia voi muokata itse. Ne tosin saattavat olla hankalia käyttää ja saattavat maksaakin liikaa. Ehkä suurin kynnys verkkokauppiaalle on kuitenkin jälleen uuden työkalun opettelu. Tähän yksinkertaiseen tarpeeseen, käsitellä helposti tuotekuvia, onkin tuotu markkinoille liuta palveluita joiden avulla tuotekuvien ehostaminen onnistuu ilman kuvankäsittelyohjelman hankintaa ja opiskelua.

Yksi mielenkiintoisimmista palveluista on Pixelz, joka on nyt myös integroitu osaksi Vilkkaan verkkokauppaa. Verkkokauppias voi ladata kaupan tuotekuvat helposti Pixelziin ja hallinnoida kuvankäsittelyä helposti, ilman että joutuu itse muokkaamaan kuvia. Prosessi menee yksinkertaisesti seuraavalla tavalla:

  1. Lataa oman verkkokaupan tuotekuvat napin painalluksella Pixelziin 
  2. Valitse mitä tuotekuvia haluat muokata 
  3. Valitse millaisia muokkauksia haluat tuotekuviin saada 
  4. Tilaa ja maksa kuvankäsittely 
  5. Muokatut kuvat toimitetaan sinulle 24 tunnin sisään tyytyväisyystakuulla
  6. Lataa muokatut tuotekuvat napin painalluksella suoraan verkkokauppaasi
 
Testasimme palvelua ja kaikki toimi erittäin sujuvasti. Tässä esimerkkinä kuva pikkupoikien Willie rusetista, joka kävi mutkan Pixelzin palvelussa. Kuvasta on häivytetty tausta, sekä lisätty hieman varjostusta.
 
Ennen: Willie rusetti ennen kuvan käsittelyä
Nyt: Willie rusetti kuvankäsittelyn jälkeen

Kumpi kuva näyttää paremmalta? Hintaa tälle yhden kuvan muutokselle tuli 1,85€. Uskon että näillä parannetuilla tuotekuvilla saamme ostokokemuksen korkeammalle tasolle, sekä saamme samalla paremman konversion. Riittää hyvinkin että myymme yhden rusetin enemmän muutoksen avulla ja tämän jälkeen kaikki onkin jo verkkokauppiaalle plussaa.
Takaisin

Kirjoittaja Markku Korkiakoski

Markku on Vilkas Group Oy:n toimitusjohtaja, jolla on verkkokauppa-alasta jo 22 vuoden kokemus. Vilkkaan toimitusjohtaja tehtävien lisäksi hänellä on kokemusta useista eri verkkokaupoista vuodesta 2005 alkaen. 

Saattaisit olla kiinnostunut myös näistä

Verkkokaupan olennaiset mittarit

Ilman tilastojen analysointia verkkokauppias toimii sokkona eikä välttämättä huomaa verkkokaupansa...

Verkkokaupan integraatiot: kallista ja vaikeaa?

Verkkokaupan integraatiot tuovat verkkokauppaan niitä toimintoja, joilla verkkokauppa kytketään...

Vinkkejä verkkokaupan asiakaspalvelun kehittämiseen

  Sanotaan, että negatiiviset sanat ja kokemukset kiirivät kaiuten aina kauemmas ja useammalle kuin...